Genom att korta ner smörjcykeln kommer detta att öka gasproduktionen vilket i sin tur gör det möjligt att kompensera mottrycket.
perma NOVA är ett gasdrivet smörjsystem. Den inställda smörjcykeln baseras på smörjpunkter utan mottryck. Ju högre mottryck, desto längre smörjcykel. Det är viktigt att bestämma mottrycket vid smörjpunkten för att smörjsystemet ska fungera korrekt.
Ingen kontakt mellan motorenhet och smörjpatron. Om du använder perma NOVA för första gången, kontrollera om smörjenheten är ihopsatt på rätt sätt. Skruva isär motorenhet och smörjpatron, växla position på motorenhet och smörjpatron genom att vrida den ena delen ett halvt varv och montera sedan ihop dem. Om displayen fortfarande är blank kan batteriet i smörjpatronen vara defekt. Byt till en helt ny smörjpatron (max lagringstid 2 år). Om displayen fortfarande är blank så är förmodligen motorenheten defekt.
1. Batteripacket är antingen tomt eller defekt.
2. Motorenheten är defekt och måste returneras till återförsäljaren.
Max 2 år vid +20 ° C / 20 - 50% relativ luftfuktighet.
Felaktiga inställningar. Storleken på smörjpatronen som monterats överensstämmer inte med de programmerade inställningarna. Korrigera inställningarna genom att trycka på SET-knappen (5 sek.), Byt ut smörjpatronen och starta om systemet.
Ja. perma FLEX är fri från silikon. Detta är viktigt om systemet är avsett att användas inom bilindustrin.